Patarimai pradedančiajam verslui ir startupams

Patarimai pradedančiajam verslui ir startupams

Patarimai pradedančiajam verslui ir startupams

Nauji verslai kuriami kasdien. Dalis jų žlugs jau per pirmuosius metus, dalis – ne, nes gaus gudrių patarimų, kaip verslą vystyti ir nuoširdžiai tikės savo sėkme. Toks dabartinis jaunojo verslininko gyvenimas. Tiesa, šansų, kad verslas pasiseks dabar yra kur kas daugiau, nei prieš 10 metų, nes dabar yra nemažai informacijos ir įvairių organizacijų, padedančių pradedantiesiems verslininkams ir taip vadinamiems startupams.

Šiame straipsnyje pabandysiu pasvarstyti, kokių būtiniausių veiksmų reiktų imtis, kad šansai bankrutuoti per pirmąjį pusmetį būtų dar mažesni.

Pirmiausiai reiktų gerai išanalizuoti naujo verslo įsisteigimo procesą. Paprastai jis yra gana nuobodus – susirenka bendraminčių kompanija, kažką pabando daryti karto laisvalaikiu. Taip atsiranda verslo preliudija. Tada ieškomi klientai ir finansavimo šaltiniai. Verslas kaip ir veikia, tačiau pajamos nėra didelės ir daug ką reikia daryti patiems.

Štai čia steigėjai ir darbuotojai turėtų susėsti ir pagalvoti apie aktyvius rinkodaros veiksmus, kurie padėtų reklamuoti jų verslą. Smulkaus verslo reklama internetu paprastai didelių išlaidų nereikalauja, nes viskas daroma keliais efektyviais kanalais ir būdais:

  1. Interneto puslapis.Įkūrus verslą paprastai sukuriamas ir interneto puslapis. Jau nebereikia net įrodinėti, kad jo reikia. Pradedantysis verslas paprastai neturi to 2000 litų už originalų dizainą ir komercinę turinio valdymo sistema, tad verčiasi nemokamų TVS pagalba, dažniausiai Drupal, Joomla, WordPress, jei tai elektroninė parduotuvė – ZenCart ir PrestaShop ar Magento. Visos jos turi galimybę naudoti nemokamus dizaino šablonus, tad šioje srityje sutaupoma gana nemažai. Puslapis yra labai gerai, toliau tereikia tik tobulinti jį 2 kryptimis:
    • Pardavimų tekstai. Tyrimais įrodyta, kad geras tekstas atperka bet kokio bjaurumo puslapio dizainą. Jei tekstas užkabina, sudomina, sukelia emociją ir norą pirkti bei parduoda – tai pirmas laiptelis link verslo sėkmės. Jei tekstai neparduoda, o tik informuoja, verslo sėkmės gali tekti palaukti kiek ilgiau.
    • SEO. Tinkami Title, specialiai parašytas Meta Description su daugiau reklamine medžiaga, teisingas puslapio URL, H1 puslapio antraštė su pagrindiniu raktiniu žodžiu, keli raktiniai žodžiai tekste, kuris ne per ilgas ir ne per trumpas. Štai jums ir visas vidinis SEO. Dar kelios nuorodos į susijusias paslaugas vidiniam susiejimui nuorodomis. Stebuklų čia nėra, tik elementarūs principai.
  2. Išorinis SEO.Puslapis gali būti paruoštas puikiai – gražus dizainas, nors ir nemokamas, parduodantys tekstai, laikomasi pagrindinių SEO principų ir reikalavimų. Jei puslapis neturės išorinių nuorodų, jis paprasčiausiai bus randamas labai silpnai, o tai neužtikrins pakankami lankytojų srauto, kad jiems būtų galima kažką parduoti. Dėl to čia reikia padirbėti su keliais efektyviais nuorodų gavimo būdais:
    • Nuorodų katalogai – nors juose nuorodoms ir nėra duodamas didelis svoris, tačiau vis tiek tai yra nuorodos, kurias Paieška mato ir vertina, tad su laiku jos pravers.
    • Nuorodos straipsniuose ir bloguose – tai vienas iš efektyviausių kokybiškų nuorodų gavimo būdas, kai yra paruošiamas tam tikras KOKYBIŠKAS turinys ir platinamas kituose puslapiuose – straipsnių kataloguose, privačiuose bloguose, savo kuriamuose pagalbiniuose tinklaraščiuose, pilietinėje žiniasklaidoje.
    • Įvairiuose pradedančiojo verslo pagalbos organizacijų puslapiuose. Tai įvairios startupų organizacijos ir fondai, kurios paprastai gana noriai savo informaciniuose leidiniuose pristato naujas idėjas ir verslus. Jų galima paprašyti ir įdėti aktyvias nuorodas, tad reikia stengti kaip įmanoma dažniau dalyvauti įvairiuose pradedantiesiems verslininkams skirtuose renginiuose ir taip gauti dėmesio ir paminėjimo fondų ir organizacijų ar renginių puslapiuose. Tai kokybiškos nuorodos, kurios vėliau bus be galo naudingos, nes visos šios organizacijos yra vienaip ar kitaip susijusios su valstybinėmis institucijomis, kurių puslapiai turi itin didelį autoritetą.
    • Nuorodų pirkimas, komentarų brukalai, forumų parašai už pinigus yra būdai, kaip viską sugadinti ir gauti nuorodų, dėl kurių gailėsitės visą gyvenimą. NEREKOMENDUOJAMA rizikuoti su abejotinos kokybės išorinių nuorodų rinkimo būdais.
  3. Lankomumo didinimas įvairiose bendruomenėse. SEO veiksmai tiesiogiai įtakoja iš Paieškos ateinančių lankytojų ir klientų srautus, tačiau yra būdų ir kaip pritraukti lankytojų tiesiog tam, kad jie užsuktų į puslapį. Pagrindiniai yra interneto forumai, kuriuose užsiregistruoja pradedančiojo verslo atstovai ir bando būti pilnaverčiais bendruomenės nariais, o ne tik palikti reklaminę žinutę, kuri veikiausiai bus ištrinta. Tam tikru metu pateikta nuoroda iš Banga.lt, Forumas.Draugas.lt, Supermama.lt, ar kokio kito forumo gali atvesti šimtus žmonių per dieną. Kitas būdas gauti lankytojų – komentuoti populiariausiuose bloguose. Pasireikšti reiktų Racas.lt, Užkalnio bloge, kitų populiarių blogerių, politikų ir nišinių tinklaraščių komentaruose, kur tik yra galimybė. Nuomonė turi būti motyvuota, o ne tik kiauktelėjimas „geras straipsnis“.
  4. Kontekstinė reklama. Sukūrus gerus pardavimų puslapius vertėtų išbandyti kontekstinę reklamą. Tai Google AdWords, Facebook Ads, TextAds.lt ir kiti tinklai. Tiesiog susirašius pagrindinius raktinius žodžius išleisti 100 litų reklamai, paeksperimentuoti su kuriais raktiniais žodžiais ateina daugiausiai lankytojų. Jei patiems baisu eksperimentuoti, reiktų ieškoti pagalbos.
  5. Socialinė reklama. Nearti dirvonai Lietuvoje yra reklama Facebook socialiniame tinkle, nes kiti dar ne tokie populiarūs – Twitter, Pinterest, Google+, LinkedIn naudojasi gana nedaug žmonių. Bet kuriuo atveju, socialinis lankytojų ar klientų įtraukimas į tam tikrą veiklą specialiame įmonės Facebook puslapyje yra puikus būdas pagerinti pardavimus. Aišku, čia irgi reikia dirbti, nes patys Facebook naudotojai neeiško, kokios dar įmonės puslapį „laikinti“.

Šie 5 smulkaus verslo reklamos principai yra esminiai. Jiems nereikia didelių investicijų, juos lengva kontroliuoti.

SEO bendrovių paslaugas, interneto reklamos planavimo paslaugą ar ryšių su visuomene veiksmus galima pasirinkti jau vėlesniuose etapuose – kai verslas po truputį įsibėgės, ar atsiras rimtų investuotojų. Viską galima atlikti pačiam, bet jei tik yra laiko.


Recent Posts:

You must be logged in to post a comment.