Geras SEO tekstas – laisvai skaitomas tekstas

Geras SEO tekstas – laisvai skaitomas tekstas

Geras SEO tekstas – laisvai skaitomas tekstas

Prieš kelias dienas atsiverčiau vienos įmonės puslapį ir pamačiau siaubingą dalyką – tekstas buvo ilgas, nesuprasi apie ką, mintys išbarstytos, bet užtai dešimt kartų pakartota, kad čia rašoma apie, sakysime, „plastikinius langus“. „Plastikiniai langai“ buvo kas antrame sakinyje. Juk dar mokykloje per lietuvių kalbos pamokas mokytojai mokė, kad negalima to paties žodžio naudoti kiekviename sakinyje, nes tai labai kenkia stilistikai. Atrodo, kad toks beraštis dvejetukininkas ir apie tuos langus prirašė, tačiau pasirodė, kad yra viskas kiek kitaip. Tekstus rašė SEO tekstų rašytojas, kuris tuo verčiasi jau kuris laikas. Tai negalėjo būti stilistikos klaida, nes kituose puslapiuose vėl tas pats. Jei ši situacija pažįstama, jau suprantate, kad SEO tekstas dažnai yra neskaitomas, paruoštas griozdiškai, šabloniškai, rašomi bereikšmiai sakiniai apie tą patį, šokinėja mintys. Taip rašyti negalima! Reikia pirmiausiai rašyti skaitytojui, o ne Google robotukui, kuris greičiausiai net lietuvių kalbos nesupranta…

Kaip parašyti SEO tekstą, kad jis lengvai būtų skaitomas ir dar būtų naudingas? Juk tokie yra paskutiniai Google reikalavimai – rašyti tekstą vartotojui, tekstas turi būti kokybiškas ir naudingas, kad juo žmonės norėtų dalintis net neskatinami.

Yra keletas gudrybių, kurios padės paruošti tikrai gerą tekstą. Prieš tokius tekstus ruošiant reikia įsisąmoninti du dalykus:

  1. Geras ir kokybiškas tekstas reikalauja didesnės apimties. Jei jis turi parduoti, reikės atsižvelgti į tą aplinką, kurioje jis bus publikuojamas. Juk el. parduotuvėje po kremu nepublikuosite 500 žodžių ilgumo teksto?..
  2. Raktažodžių skaičius didesniame tekste turi būti 3-5, bet ne daugiau. Geriau reiktų kreipti dėmesį į SEO atributus – Title, URI ir <H1>, kur raktinis žodis yra būtinas. Tada 500 žodžių tekste galima raktinį žodį naudoti vos vieną kartą – teksto pradžioje, ir Paieškos robotas supras, apie ką eina kalba. Akivaizdu, kad raktinių žodžių ir jų versijų (skirtingos frazės ir linksniai) bus pavartota ir daugiau kartų, tačiau dėl to sukti galvos nereikėtų. Svarbu, kad reikalavimas būtų ne kas antrame sakinyje po raktinį žodį. Paprasčiau visada yra ištrinti raktinį žodį ar pakeisti jį sinonimu, nei „pritempinėti“ dėl reikalavimų apimčiai.

Gudrybė Nr. 1: Teksto planas. Gali pasirodyti vaikiška, priminti mokyklos laikus, tačiau tai veikia. Prieš rašydami tekstą susirašykite kelių punktų planelį. Kiekvienam punktui panagrinėti ir paaiškinti skirkite mažiausiai 2 sakinius. Stenkitės nuo vieno punkto prie kito pereiti palaipsniui. Geras tekstas yra tada, kai sumaišius paragrafus vietomis jis tampa visiškai nesuprantamas. Jei sumaišote paragrafus ir vis tiek suprantate, apie ką norima pasakyti, reiškia paragrafai vienas su kitu nėra susiję, mintys šokinėja, rašote apie tą patį kelis kartus. Skaitytojas tai pamatys ir atitinkamai įvertins neigiamai.

Tokio plano pavyzdys (raktinis žodis – „oro kondicienieriai“):

I dalis: Pardavimas.

Firma prekiauja oro kondicionieriais – kilmės šalis, modeliai, gamintojai.

Kokiai rinkai yra skirti oro kondicionieriai – aptarnauja verslą ar privačius klientus.

Kuo oro kondicionieriai išsiskiria iš kitų, kuo gali pasigirti pati įmonė?

Kiek kondicionieriai kainuoja, kur galimą jų įsigyti, kas teikia konsultacijas dėl įsigijimo.

II dalis. Enciklopedinė informacija.

Kas yra tie oro kondicionieriai?

Kam jie yra reikalingi, kokiose situacijose jie naudingi? Kokia situacija Lietuvoje?

Kaip kondicionieriai yra diegiami, montuojami? Kas tai gali daryti? Kokių sąlygų reikia namuose?

Kas juos gamina? Trumpa istorija, kilmė, vystymas.

III dalis. Internetinė konsultacija.

Keli patarimai perkantiems oro kondicionierius (3 arba 5).

Dažniausiai užduodami klausimai ir atsakymai (3-5).

„Realių“ klientų istorijos – kaip susitvarkė su namuose buvusiomis problemomis nusipirkę kondicionierių.

Toks planas yra labai paprastas, pritaikomas beveik visoms sritims, todėl nuosekliai rašydami galite lengvai parašyti 500 žodžių ir ilgesnį tekstą.

Gudrybė Nr. 2. Nepersistenkite su Vardininku. Kai kurios sakinių konstrukcijos atrodo gana griozdiškos, kai jose naudojamas Vardininko linksnis. Venkite jų, nes tekstas nebus lengvai skaitomas. Vardininko linksnis gražiai atrodo keliose situacijose:

[raktinis žodis] yra svarbus mūsų šiuolaikiniame gyvenime…

[raktinis žodis] yra tai ir tai… (paaiškinama, kas tai yra, kam reikalinga, ką galima su juo padaryti)

Kai kuriems [raktinis žodis] dažnai kelia susirūpinimą dėl…

Labai svarbu suvokti, kad vardininkas turi skambėti natūraliai. Jei manote, kad jis skamba nenatūraliai ir negražiai, paskaitykite tą sakinį balsu lyg televizijos diktorius. Jei tekstas aiškus ir lakoniškas – viskas su juo yra gerai. Jei pats nesupratote, ką perskaitėte, deja, reikalingos rimtos korekcijos.

Gudrybė Nr. 3. Internetinės konsultacijos jėga. Jūsų SEO tekstas jau yra padalintas į tris dalis – pirmoji skirta pardavimui svarbios informacijos pateikimui, taip pat ir tiems lankytojams, kurie į puslapį užsuko ne skaityti, o tik pasitikslinti modelio ar konkrečios kainos, nes sprendimas pirkti jau yra beveik padarytas. Ši dalis taip pat skirta ir aprašytą sritį išmanantiems žmonėms, kuriems nebereikia aiškinti, kas tai yra ir su kuo valgoma… Antroji dalis yra skirta žingeidžiai auditorijai, kuri nori sužinoti apie prekę ar paslaugą iš esmės, suvokti, kaip viskas veikia ir kam tai gali būti reikalinga. Trečioji dalis yra pati naudingiausia, nes joje yra pateikiama nemokama konsultacija apie prekę ar paslaugą, panagrinėjamos tam tikros problemos, kurios pasitaiko klientams. Kartais net neigiama informacija yra paaiškinama taip, kad būtų išsklaidytas koks mitas arba sušvelnintas neigiamas įspūdis. Tokią informaciją pateikia draugas draugui, kuris klausia, ar apsimoka man kažką pirkti ar kažkuo pasinaudoti.

Iš karto kyla dilema – ar nepapasakosite per daug? Tikrai ne. Kodėl žmonės ramiai reaguoja į per TV rodomus nusikaltimus ir nelaimes? Todėl, kad ten rodomi „Jie“ – tretieji asmenys, kurių nepažįstame. Taip pat ir su internetine konsultacija. Kol pateikiami bendriniai pavyzdžiai, atsitikę neįvardintiems asmenims, skaitytojas savo patirties su jų nesutapatina, dėl to sieks, kad jam būtų suteikta asmeninė konsultacija, pateiktas asmeninės problemos sprendimas. Svarbiausiai yra užsitarnauti pasitikėjimą ir eksperto vardą. Dėl to tekste reikėtų parodyti, kad iš tiesų išmanote reikalą. Ši dalis turėtų būti rašoma kartu su atsakingu asmeniu iš įmonės, kad nebūtų kokių nesutapimų ar praleistų funkcijų ar kitos informacijos.

Rezultatas pasiekiamas stulbinantis – bet kokia auditorija gali skaityti tokį išsamų SEO tekstą, noriai juo dalintis. Jūsų tikslas – pasiektas, nes turite ir reikiamus raktinius žodžius, nekrentančius į akį, ir galimybę gauti organiškų nuorodų į jūsų paruoštą kokybišką turinį. Atrodo paprastai paruošiama? Deja, teks pajungti visą savo kūrybiškumą ir žinias.

Apie autorių: Marius Kuitniauskas yra SEO tekstų rašytojas, taip pat rašantis ir reklaminius bei pardavimų tekstus interneto svetainėms. Patirtis SEO rinkoje – nuo 2002-jų. Marius turi Žurnalisto išsilavinimą (VU), bendradarbiauja su keliais Lietuvos interneto leidiniais. Šiuo metu yra rašytojų agentūros Rašytojas.lt vykdantysis rašytojas.


Recent Posts:

1 Comment

add yours
  • - 2013/11/29

    […] Google pakeitė savo paieškos algoritmą. Dabar turinio kiekis prarado savo svarbą. Svarbu, kad vartotojui puslapis būtų naudingas, įdomus ir juo dalintųsi socialiniuose tinkluose, o ne kuo daugiau teksto ir tikslių raktinių žodžių, išdarkančių tekstą iki neįmanomo […]

You must be logged in to post a comment.