Tarptautinių tinklapių SEO

Tarptautinių tinklapių SEO

Tarptautinių tinklapių SEO

Nemažai tinklapio savininkų susiduria su problema: turim anglišką tinklapio versiją, neturime daug pinigų investicijoms, kad kurti unikalų turinį kiekvienai tinklapio versijai (JAV, Kanados, Didžiosios Britanijos, Airijos), bet norim pateikti šiek tiek skirtingą versiją kiekvienos šalies lankytojams atskirai. Tarkim, gali skirtis valiutos ženklai, kainos, prekių ar paslaugų rikiavimas, paveikslėliai ir t.t.

Po pusės metų gandų, spėliojimų ir pusiau oficialių Google pranešimų kaip reikėtų tvarkytis savo tarptautinių tinklapių SEO, Google galų gale paviešino oficialų pranešimą, kaip reikia tvarkytis su SEO jei turite tos pačios kalbos, bet skirtingom teritorijom skirtu tinklapių turiniu ir norite išvengti besidubliuojančio turinio problemų. Tai liečia tinklapius, kurie turi tarkim angliškas versijas JAV, Kanados, Didžiosios Britanijos ir Airijos lankytojams.

hreflang=“langID“

Google pristatė ir dirbant kartu su rusišku paieškos varikliu Yandex integravo html žymės hreflang palaikymą savo paieškoms. Būtent ši žymė pagelbės paieškos varikliams gelbsti nustatant, kad jūsų tam tikra jūsų tinklapio dalis (kategorija, subdomenas, skirtingas domenas) yra skirta tam tikro regiono lankytojams. langID vietoje nurodoma kalba ir regionas į kurį norite koncentruoti turinį pvz. en-GB ar en-US (šifruojasi en – anglų kalba, GB – Great Britain – teritorija). Jei turite kažkokią tinklapio versiją, kurią norėtumėte palikti „visiems“ t.y. bet kokiai kalbai ar regionui tai langID veitoje įrašykite hreflang=”x-default”. Ši turinio versija bus pateikiama tada, kai jokia kita versija nebus labiau tinkama ieškotojui, tarkim anglų kalba kalbančiam iš Dominikos.

Kaip tai veikia?

Yra keli būdai, kaip nurodyti šį atributą paieškos varikliams. HTML žymė <link> tinklapio kode arba atskiras tinklapio žemėlapis (angl. sitemap).

HTML metodas:

Tinklapio html kode <head> dalyje pažymėkite:

<link rel=”alternate” href=”http://pavyzdys.com/en-gb” hreflang=”en-gb” />

<link rel=”alternate” href=”http:// pavyzdys.com/en-us” hreflang=”en-us” />

<link rel=”alternate” href=”http:// pavyzdys.com/en-au” hreflang=”en-au” />

<link rel=”alternate” href=”http:// pavyzdys.com/” hreflang=”x-default” />

Taip pažymėsite, kad turite Didžiajai Britanijai, Amerikai ir Australijai skirtas versijas, ir pagrindinę .com versiją kitiems vartotojams. Taip pat žymimi ir subdomenų teritorijų skirtumai, tik pvz. vietoj „http://pavyzdys.com/en-gb“ įrašykite savo subdomeną skirtą šiai teritorijai.

Tinklapio žemėlapio metodas:

Reikia sukurti tinklapio XML žemėlapį (sitemap.xml laikmeną) kurioje ir nurodote paieškos varikliams koks adresas kokiai kalbai priklauso. Čia darbo šiek tiek daugiau, bet mūsų nuomone šis metodas yra ir patikimesnis ir lengviau administruojamas vėlesniame etape. Šioje laikmenoje reikia laikytis griežtų html „gramatikos“ taisyklių, kad paieškos varikliai jį gerai supratų. Pateikiame pavyzdį kaip reikėtų daryti jei turite skirtingus aukščiausio lygio domenus skirtingom kalbom:

<urlset xmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9? xmlns:xhtml=”http://www.w3.org/1999/xhtml”>

<url>
<loc>http://www.pavyzdys.com/</loc>
<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=” x-default ” href=”http://www.pavyzdys.com/”/>
<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=”en-gb” href=”http://www.pavyzdys.co.uk/”/>
<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=”en-au” href=”http://www.pavyzdys.com.au/”/>
</url>

<url>
<loc>http://www.pavyzdys.com/kategorijos-pavadinimas/</loc>
<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=” x-default ” href=” http://www.pavyzdys.com/kategorijos-pavadinimas/”/>
<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=” en-gb ” href=” http://www.pavyzdys.co.uk/kategorijos-pavadinimas/”/>
<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=” en-au ” href=” http://www.pavyzdys.com.au/kategorijos-pavadinimas/”/>
</url>

</urlset>

Ir taip toliau su kiekvienu savo tinklapio puslapiu, kuriuos tik norite diferencijuoti skirtingoms teritorijoms, pabaigiant visą seką </urlset> žyme.

Ar tikrai tai naudinga?

Manome, kad tai netgi LABAI naudinga. Ypač verslams, kurie veikia tarptautiniu mastu. Mes, SEO.LT komanda turime nemažai klientų, kuriems šis klausimas buvo labai aktualus, ir mes jiems įdiegėme šį funkcionalumą, net nelaukiant oficialios Google pozicijos. Klientai liko labai patenkinti, ir straipsnio rašymo metu mus gyrė dėl mūsų įžvalgos, nes šį funkcionalumą įdiegėme jau prieš kelias savaites. Pagrindinės naudos yra kelios:

1. Nereikia daug investuoti į unikalų turinį kiekvienai svetainei atskirai

2. Išvengiate Google turinio dubliavimo problemos (duplicate content)

3. Galėsite lengviau pasiekti skirtinguose regionuose esančius klientus su jiems specifiškai pritaikytu turiniu.


Recent Posts:

You must be logged in to post a comment.